Crosslam on toimialansa edelläkävijä Suomessa. Vuonna 2014 he perustivat Suomen ensimmäisen CLT-levyjä valmistavan tehtaan Kuhmoon. Crosslam on toiminut merkittävänä tienraivaajana puurakentamisessa ja vahvistanut puunkäytön yleistymistä kerrostaloissa, julkisiskohteissa sekä talojen ja huviloiden materiaalina. Tänä päivänä Crosslam on toimialallaan Suomen markkinajohtaja.

Lähtökohdat ja tavoitteet
Crosslamin verkkopalvelu tarvitsi teknologista, visuaalista sekä sisällöllistä päivittämistä. Tavoitteena oli toteuttaa moderni ja tulevaisuuden tarpeisiin skaalautuva verkkopalvelu. Aiemmin keskiössä olleen ammattiasiakkaiden rinnalle haluttiin toteutaa yksityisasiakkaita palveleva kokonaisuus. Samalla Crosslamin brändiä ja viestintää haluttiin selkeyttää ja tuoda esille enemmän aitoutta: ihmisiä, unelmia ja tunnelmia.


Oppia, vuorovaikutusta ja ideoita
CLT-materiaalin sekä sen tuotantoprosessin sisäistäminen laaja-alaisesti vaati oppia ja perehtymistä. Oivallisena apuna tässä olivat asiakkaan kanssa viettämämme tapaamiset, joissa opimme paljon toimialasta ja prosesseista. Näissä syntyi myös monta hienoa ideaa tulevaisuutta varten.

Brändiviestinnän selkeytys
Kiteytimme Crosslamin ydinarvot ja näiden pohjalta toteutettiin videomateriaalit verkkopalveluun sekä muuhun digitaaliseen käyttöön.
Verkkopalvelun suunnittelu
Crosslamilla oli käytössään tuore tutkimus asiakaspoluista ja palvelumuotoilusta, josta saatiin erinomaista dataa sivuston konseptin suunnitteluun. Visuaalinen suunnittelu tehtiin Crosslamin olemassaolevaa ilmettä kunnioittaen, modernisoimalla typografiaa sekä värimaailmaa. Sisällöllisesti verkkopalvelu suunniteltiin visuaalisemmaksi, videoiden, 360-panoraamojen ja valokuvien voimalla.

Ostajan oppaan suunnittelu
Suunnittelimme Crosslamille ostajan oppaan, josta löytyy hyödyllistä tietoa Crosslam CLT:n käyttämisessä rakentamisessa ja rakennusprojektin kulusta.

WordPress-kehitys ja optimointi
Teknologisena alustana toimii WordPress, johon kehitimme asiakkaalle täysin kustomoidun toteutuksen. Teknologian suunnittelussa kiinnitettiin erityistä huomioita hakukonelöydettävyyteen, latausnopeuteen sekä palvelun skaalautuvuuteen tulevaisuuden tarpeisiin.
SUORITUSKYKY
100 / 100
OPTIMOINTI
98 / 100
Data: Google PageSpeed Insights. Device: Desktop. Time: 12/2022.
Datapohjaista kehitystyötä ja markkinointia
Crosslamin verkkopalvelu julkaistiin marraskuussa 2022. Kehitämme sivustoa käyttäjädatan pohjalta sisällöllisesti, toiminnallisesti sekä digimarkkinoinnin saralla – edelleen paremmin palvelevaksi kokonaisuudeksi.
CROSSLAM & KROW
Brändin kehitys
Konseptisuunnittelu
Käyttöliittymäsuunnittelu
Visuaalinen suunnittelu
Tekninen toteutus (WordPress)
Sisältötyöt
Hakukoneoptimointi
Analytiikka ja kehitys
Mainonta ja markkinointi